Strona główna » e-doręczenia » Skrzynka e-doręczeń Free
Skrzynka e-doręczeń FreeSkrzynka e-doręczeń FreeSkrzynka e-doręczeń Free
Skrzynka e-doręczeń Free
Skrzynka e-doręczeń Free
Skrzynka e-doręczeń Free

Skrzynka e-doręczeń Free

Certum

Dostępność: Dostępny

Czas wysyłki: 24 godziny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł

Ważność
Potwierdzenie tożsamości

Cena brutto: 1,23 zł

Cena netto: 1,00 zł

Ilość:
-+
szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

Złóż zamówienie dzisiaj. Wyślemy je w najbliższy dzień roboczy.
  • Opis produktu
  • Aktywacja skrzynki - potwierdzenie tożsamości
  • Szczegóły
  • Pomoc i instrukcje
  • Klipy filmowe (1)
  • Recenzje produktu (0)

Załóż bezpłatną skrzynkę e-Doręczeń Certum i korzystaj z bezpiecznej, wygodnej oraz przyjaznej dla środowiska komunikacji elektronicznej. Skrzynka pozwala na wysyłanie i odbieranie elektronicznych listów poleconych z pełnym zachowaniem zgodności prawnej i bezpieczeństwa.

e-Doręczenia Certum to skrzynka na elektroniczne listy polecone. Jest dostępna w trzech planach: Free, Standard i Premium. Wszystkie skrzynki oferują bezpłatne przesyłki do administracji publicznej. Plany Standard i Premium zawierają pakiet przesyłek do firm i osób fizycznych w cenie.


Jest elektronicznym odpowiednikiem listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. e-Doręczenia Certum to kwalifikowane rozwiązanie, które umożliwia przesłanie poufnej korespondencji drogą elektroniczną. Zapewnia dowody wysłania, otrzymania, jak również odczytania wiadomości. Identyfikuje także adresata oraz nadawcę przesyłki.

 

alt

Metody weryfikacji tożsamości w procesie wnioskowania o skrzynkę e-Doręczeń

1. Weryfikacja tożsamości podczas wnioskowania o skrzynkę e-Doręczeń z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego

Osoba składająca wniosek o utworzenie skrzynki w ramach kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia potwierdza swoją tożsamość poprzez kwalifikowany podpis elektroniczny zgodny z eIDAS. Jest to najprostsza i najwygodniejsza opcja utworzenia skrzynki RDE.

1) Wypełnienie wniosku odbywa się na stronie https://panel.certum.pl/ przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego, który zawiera polski PESEL lub numer i serię dowodu osobistego. 

2) Aby rozpocząć proces wnioskowania panel Certum pobierze dane z certyfikatu. 

3) Użytkownik podpisuje (certyfikatem kwalifikowanym) zgodę na przekazanie danych. 

4) W pierwszym kroku wnioskowania należy podać podstawowe dane skrzynki: 

  • typ skrzynki; 
  • rola wnioskodawcy 
  • identyfikator skrzynki; 

5) Po podaniu danych nastąpi weryfikacja skrzynki. 

6) W przypadku pozytywnej weryfikacji należy wybrać typ skrzynki (Free, Standard, Premium). 

7) Dane wnioskodawcy uzupełniane są automatycznie na podstawie weryfikowanego wcześniej certyfikatu. Danych nie można edytować. Użytkownik może uzupełnić brakujące pola w formularzu.

8) Należy zaznaczyć zgody na świadczenie usług oraz przetwarzanie danych osobowych. 

9) Jeżeli wniosek nie wymaga dodatkowych dokumentów (np. Pełnomocnictwo), wnioskodawca przechodzi do podpisania wniosku za pomocą certyfikatu kwalifikowanego. 

10) W ostatnim kroku odbywa się weryfikacja adresu email oraz weryfikacja dokumentu tożsamości i użytkownik otrzymuje informację na adres email o przekazaniu wniosku do realizacji.

2. Weryfikacja z wykorzystaniem weryfikacji osobistej na osobistym bezpośrednim spotkaniu

Weryfikacja tożsamości odbywa się podczas tradycyjnego spotkania osobistego, gdzie Operator na bezpośrednim spotkaniu dokona weryfikacji na podstawie dokumentu tożsamości.

1) W celu złożenia wniosku o skrzynkę e-Doręczeń należy udać się do Punktu Potwierdzenia Tożsamości (działającego w ramach sieci Partnerskiej Certum) i w asyście uprawnionego Operatora wypełnić wniosek. 

2) Na spotkanie osoba wnioskująca musi przygotować: 

  • adres email konta w panelu Certum (panel.certum.pl)
  • dane podmiotu prawnego, na który zostanie założona skrzynka - NIP, KRS, REGON; 
  • dokument tożsamości - dowód osobisty/ paszport/polską kartę pobytu/mDowód, 
  • pełnomocnictwo - wypełnione wg wzoru Certum oraz podpisane zgodnie z zasadami reprezentacji (wzór dokumentu dostępny jest w szczegółach wniosku), 
  • inne dokumenty niezbędne do weryfikacji danych zawartych we wniosku oraz określenia roli wnioskodawcy - np. pełnomocnictwo, akt notarialny, potwierdzenie nadania numeru PESEL, akt mianowania, powołanie, legitymacja adwokata itp.

3) W trakcie spotkania z Operatorem zostaną wykonane poniższe kroki: 

  • podanie podstawowych danych skrzynki: typ skrzynki, rola wnioskodawcy, identyfikator skrzynki; 
  • weryfikacja skrzynki; 
  • przekazanie e-kodu; 
  • wypełnienie formularza danymi wnioskodawcy; 
  • podanie danych podmiotu prawnego; 
  • podpisanie wniosku podpisem biometrycznym na ekranie terminala (tabletu) przez osobę wnioskującą o skrzynkę 
  • przekazanie wniosku do realizacji

Kto może założyć skrzynkę e-Doręczeń w Certum?

  • Firmy (KRS, CEIDG)
  • Osoby fizyczne 
  • Osoby wykonujące zawód zaufania publicznego (prawnicy, notariusze, radcy prawni)

Uwaga: Administracja publiczna – zgodnie z zapisami ustawy podmioty publiczne są zobowiązane założyć skrzynkę e-Doręczeń u operatora wyznaczonego.

Kwalifikowana usługa e-Doręczenia Certum co do zasady (skutku prawnego) jest tożsama z usługą publiczną, a jej zaletą jest możliwość komunikacji z:

  • podmiotami publicznymi,

oraz

  • podmiotami niepublicznymi,
  • osobami fizycznymi. 

Wiadomości przesyłane z wykorzystaniem kwalifikowanego doręczenia elektronicznego mają taki sam skutek prawny jak list polecony za potwierdzeniem odbioru. 

Zakładając skrzynkę w usłudze e-Doręczenia Certum, spełnisz obowiązek posiadania adresu doręczeń elektronicznych (ADE) do kontaktów z podmiotami publicznymi.

Usługa doskonale sprawdza się w sytuacjach, gdy konieczna jest wysyłka dokumentów w formie listu poleconego oraz innej cyfrowej komunikacji z kontrahentami/klientami, takich jak:

  • obsługa sformalizowanej umowy,
  • masowa wysyłka faktur,
  • wezwanie do zapłaty kontrahenta,
  • masowa wysyłka aktualizacji cennika dot. usług bankowych,
  • kontakt z administracją publiczną,
  • inne.

Zakładając skrzynkę w usłudze Certum będziesz miał dostęp do swoich przesyłek przez 24h na dobę na urządzeniach desktopowych (komputerach stacjonarnych i laptopach) oraz mobilnych (smartfonach i tabletach).

Sprawdź podstawowe informacje dotyczące usługi e-Doręczeń: https://pomoc.certum.pl/pl/e-doreczenia/

Czym są e-Doręczenia? Kupisz je na kup-podpis.pl

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.

Pozostałe produkty z kategorii
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu